استفاده از میلگرد اصفهان 18 در ساخت سلاح های جنگی کشور کره شمالی

استفاده از میلگرد اصفهان 18 فولادی در صنایع مختلف بسیار رایج است؛ به این صورت که:  این رایج ترین نوع میلگرد است و گاهی اوقات به آن میلگرد سیاه می گویند.

این بسیار تطبیق پذیر است اما راحت تر از انواع دیگر خورده می شود و در مناطقی که در معرض رطوبت زیاد هستند یا در سازه هایی که اغلب در معرض آب هستند نامناسب است.

با این حال، بسیاری میلگردهای فولاد کربنی را بهترین گزینه در سایر انواع ساخت و ساز می دانند.

پارچه سیم جوشی : پارچه سیم جوشی (WWF) از مجموعه ای از سیم های فولادی که در زوایای قائم چیده شده اند ساخته شده و در تمام گذرگاه های سیم فولادی به صورت الکتریکی جوش داده می شود.

می توان از آن در دال های دال روی زمین که زمین به خوبی متراکم شده است استفاده کرد.

ساخت سنگین تری از پارچه سیم جوش داده شده را می توان در دیوارها و دال های کف سازه ای استفاده کرد.

این معمولاً در روسازی جاده ها ، لوله های باکس ، سازه های زهکشی و در کانال های بتنی کوچک استفاده می شود.

میلگردهای تقویت کننده ورق فلزی: آرماتور ورق فلزی معمولاً در دال های کف، پله ها و ساخت و ساز سقف استفاده می شود.

تقویت کننده ورق فلزی از قطعات فولادی آنیل شده تشکیل شده است که به شکل موج‌هایی به عمق حدود یک شانزدهم اینچ خم شده و سوراخ‌هایی با فواصل منظم سوراخ شده است.

میلگردهای با روکش اپوکسی: میلگردهای با روکش اپوکسی گران هستند و در مناطقی که در تماس با آب نمک هستند یا مشکل خوردگی قریب الوقوع است استفاده می شود.

تنها مشکل این است که پوشش می تواند بسیار ظریف باشد، بنابراین میله ها را باید از یک تامین کننده معتبر سفارش دهید.

میلگردهای اروپایی: این میلگردها معمولاً از منگنز ساخته می شوند بنابراین تمایل به خم شدن راحت تری دارند.

آنها برای استفاده در مناطقی که مستعد شرایط آب و هوایی شدید یا اثرات زمین شناسی هستند، مانند زلزله، طوفان، یا گردباد مناسب نیستند.

میلگردهای فولادی ضد زنگ: فولاد ضد زنگ می تواند به عنوان میلگرد فولادی تقویت کننده جایگزین با تقویت کننده فولاد کربنی استفاده شود.

استفاده از میلگردهای تقویت کننده فولاد ضد زنگ باعث ایجاد خوردگی گالوانیکی نمی شود و می تواند راه حلی مقرون به صرفه در مناطقی باشد که دچار مشکلات خوردگی هستند یا تعمیر آنها دشوار و پرهزینه است.