غذای ماهی تلسکوپی حلوا سیاه

غذای ماهی تلسکوپی

ماهی تلسکوپی بسیار مقاوم است زیرا از گروه کپور ماهیان به شمار می‌آید. چشم‌های انها بسیار زیبا و با توجه به دیگر ماهیان بیرون آمده و دارای وسعت دید بیشتری در اطراف خود می‌باشد. این ویژگی آنها را از ماهی قرمز تلسکوپی که چشم‌های کروی و بیرون آمده بیشتری دارد متمایز می‌کند. ماهی قرمز ستاره شناس دارای چشمانی در بالای صورتش است در حالیکه حلوا سیاه تلسکوپی چشمهایش در اطراف صورتش می‌باشد. حلوای سیاه شکمی نقره‌ای داشته و بدنش مستطیلی شکل می‌باشد و دارای دم چند شاخه و پهن است. مور دارای یک باله پشتی بوده و دم و باله‌های مخرجی، سینه‌ای و لگنی جفت است.

این ماهی رژیم غذایی مناسب شامل مخلوط پلت، پولکی، غذاهای منجمد مانند دافنی، آرتمیا، کرم خونی، میگوی نیم پز و سبزیجات مانند کاهو، خیار و نخود فرنگی دارد. قانون اصلی این است که از دادن غذاهای شناور خودداری کنید زیرا موقعیت منحصر به فرد چشم‌های او، آنها را در پیدا کردن غذا دچار مشکل می‌کند. شما باید برای پرورش ماهی سالم، 30% پروتئین در برنامه غذایی او بگذارید.

غذای ماهی تلسکوپی حلوا سیاه

غذای ماهی در دریا چیست

غذای ماهی در دریا چیست ماهیان غذای متنوع و متفاوتی را مصرف می کنند. بعضی از ماهی ها همه چیز خوار هستند و از حیوانات دریایی از قبیل ماهی‌های کوچکتر، کرم‌ها و حتی سخت پوستان تغذیه می‌کنند و اما تعدادی از انواع ماهی‌ها موجودات ریز مانند پلانکتون و خزهای دریایی را مصرف می کنند. نوعی دیگر از ماهیان نیز وجود دارند که حیواناتی گوشت خوار بوده و سایر ماهی‌ها را شکار کرده و مصرف می کنند. نوع تغدیه ماهی‌ها بر حسب عادات غذایی آن‌ها طبقه بندی می‌شود.

تغذیه ماهیان : جلبک‌های دریایی منبع غذایی ماهی‌های همه چیز خوار و گیاه خوار بوده و مواد غدایی این موجودات را تامین می کنند. ماهی‌های همه چیز خوار جلبک‌های کوچک را همراه با سخت پوستان مصرف می‌کنند. سبزه‌های دریایی و جلبک: ماهی‌هایی که سبزه‌های دریایی و جلبک‌ها را مصرف می کنند، کاملا رژیم غذایی آن ها گیاهخواری است.

پسماند‌ها و جلبک: اکثر ماهی‌ها یکسری مواد اضافی جامد، لجن‌های مرجانی و مواد ارگانیک را از خود خارج می‌سازند. این مواد خارج شده در طی زمان در سطح دریا جمع شده و پسماند‌هایی را به وجود می‌آورند. همین پسماند‌ها غذای گونه‌های بسیاری از ماهی‌ها را تامین می کند. اسفنج‌ها: ماهیانی که همه چیز خوار بوده اسفنج‌ها را می‌خورند. در واقع منبع غذایی اصلی آن‌ها، اسفنج است. پلانکتون: پلانکتون‌ها، از قبیل انواع مختلف میگو، ماهی، کاپود، امفیپود و میسید بخش دیگری از منابع غذایی ماهی‌ها را تشکیل می‌دهند. رژیم غذایی ترکیبی: ماهیانی که همه چیز خوار بوده و از یک رژیم غذایی ترکیبی در اعماق اقیانوس استفاده می کنند. آن‌ ها اکثرا موجوداتی فرصت طلب بوده و جان خود را با خوردن هر غذایی که در ته اقیانوس‌ها پیدا کنند، نجات می‌دهند. رژیم غذایی آن‌ها شامل ماهی‌های کوچک، سخت پوستان، کرم‌ها و تقریباً هر چیزی که آلوده نباشد، می شود. گونه های دیگری از ماهیان گوشت خوار بوده و در زمان مناسب شکار خود را انجام می دهند و از سخت پوستانی همچون خرچنگ و میگو یا بی مهرگان کوچک و انگل ها استفاده می کنند.

غذای ماهی‌های خانگی عبارتند از دانه‌های ریز گرانول، قرص‌های خوراکی و پوسته‌ها. اما این ماهی‌ها سیب زمینی، نخود، کدو سبز، دانه‌های ریز لوبیا، سبزیجات و … را نیز می‌خورند. جلبک اسپیرولینا و اسفنج از جمله مواد غذایی معدودی هستند که به صورت یخ زده به این ماهی‌ها داده می‌شوند.

غذای ماهی برای صید

غذای ماهی برای صید در طبیعت طعمه های زنده‌ای است‌که ماهی‌ها به طور طبیعی از آن‌ها تغذیه می‌کنند. طعمه‌های طبیعی و زنده بهتراز طعمه‌های مصنوعی هستند، بخاطریکه غذای واقعی ماهی‌ها به حساب می‌آیند. طعمه‌های طبیعی شامل بچه ماهی، قورباغه، خرچنگ، میگو، کرم، ملخ، موش آبی، جوجه اردک، پروانه، سنجاقک، پشه سیاه و جوب برک می‌شوند. این طعمه‌ها غذای معمول ماهی‌ها هستند و ماهی‌ها به این طعمه‌ها عادت دارند، بنابراین برای ماهیگیری بسیار مناسب خواهند بود.

طعمه بچه ماهی برای اکثر ماهی‌ها از جمله قزل آلا، اردک ماهی، ماهی کپور، ماهی سونگ، ماهی شیربت، ماهی زرد پر و سفید رودخانه مناسب هستند. بچه ماهی‌هایی که اندازه 3-7 سانتی متر دارند، بهترین اندازه برای مورد استفاده قرارگرفتن به عنوان طعمه زنده به حساب می‌آیند.

کرم خاکی غذای طبیعی بیشتر ماهی‌ها و در نتیجه طعمه بسیار مناسبی برای ماهیگیری است. در فصل بهار با بارش باران، کرم‌های خاکی از دل خاک مرطوب بیرون می‌آیند و به سمت آب می‌روند، که زمان مناسبی برای جمع آوری و به کار گیری آنان به منظور صید انواعی از ماهی‌ها محسوب می‌شود. بهترین فصل برای جمع آوری کرم‌های خاکی فصل بهار است چون در این فصل زمین‌ها مرطوب شده و هر کجا که زمین خیس باشد، کرم خاکی نیز موجود است.

یکی دیگر از طعمه‌های طبیعی که کمتر مورد استفاده ماهیگیران قرار می‌گیرد، خرچنگ است. بچه خرچنگ طعمه خوبی برای صید برخی از ماهی‌ها مثل ماهی شیربت می باشد. به منظور زدن طعمه ماهیگیری طبیعی خرچنگ به قلاب باید ابتدا قلاب را از بدن خرچنگ عبور دهید، به طوری که از قلاب جدا نگردد. بعد از آن دست‌های تیز خرچنگ را قطع نمایید و به روش زیر آبی به ماهیگیری مشغول گردید.

میگو یک نوع طعمه طبیعی خوب به شمار می‌رود. برای به دست آوردن میگو باید گیاهان ریشه دار موجود در حاشیه رودخانه‌ها و آبگیرها را از ریشه در آورید و روی زمین تکان دهید، با این عمل میگوهای ریزی که درون این ریشه ها وجود دارند، به بیرون می‌افتند. می‌توانید از این میگوها به عنوان یک طعمه ماهیگیری طبیعی استفاده نمایید و به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

غذای ماهی ریز رنگی

غذای ماهی ریز رنگی غذاهای خشک معمولا به دلیل ماندگاری زیاد و بدون درد سر کاربرد های زیادی دارند و در انواع ، اندازه و اشکال مختلف و خواص مختلف تولید می شوند .

غذای ماهی پولکی ( فلاک ) : این غذا به صورت خشک و به صورت ورقه های نازک تولید می شود . انواعی از آن به صورت مخلوط دارای انواع مواد برای تغذیه آبزیان است . این غذا بیشتر برای ماهی های زنده زا و ماهی هایی که غذا را از سطح آب میخورند کاربرد دارد.

غذای ماهی گلوله ای (پلیتز ) : غذاهایی ساخته شده از مخلوط مواد مورد نیاز ماهی ها به شکل توپی هستند که انواع مختلف و اندازه های مختلف دارند . این نوع غذا مورد استفاده ماهی های گیاهخوار درشت و همچنین انواع ماهی های گوشتخوار است . نوعی از این غذا که به لوفاک مشهور است کمی متفاوت است ؛ زیرا دارای پروتئین زیادی بوده و چرب تر از انواع شرکتی می باشد.

غذای ماهی قرص ها ( دیسک) : غذاهایی هستند که بیشتر برای تغذیه گربه ماهی های بزرگ یا لاک پشت ها استفاده می شوند و بیشتر از جلبک ها تشکیل شده است.

غذای ماهی کرم خونی خشک : کرم های خونی را به صورت خشک شده عرضه میکنند که به کیفیت نوع فریز شده آن نیست با این حال غذایی مورد علاقه ماهی های گوشتخوار است . این غذا در سلامت ماهیان نقش زیادی دارد و حتی در مواردی برای رفع حالت دلسردی ماهی به غذا از این غذا استفاده می شود . استفاده بیش از اندازه این غذا برای برخی ماهیان توصیه نمی شود .

غذای ماهی میگو زنده : میگو زنده یکی از بهترین غذا ها برای تغذیه ماهیان گیاهخوار و گوشتخوار می باشد . پروتئین بالای آن باعث رشد سریع ماهی ها می شود .

غذای ماهی ردلاین

غذای ماهی ردلاین

ردلاین همه چیزخوارند و غذاهای زیادی را میخورند. ماهی رد لاین طرفدار کرم خونی ومیگو هستند.برای سلامتی خوب، باید باانواع غذا از جمله غذاهای گوشتی و همچنین مواد گیاهی تغذیه شوند. ارائه یک رژیم غذایی متعادل بسیار مهم است نه تنها ماهی شما را سالم نگه می‌دارد، بلکه تمام رنگ‌های زیبا را زنده‌تر از همیشه می‌کند! ماهی ردلاین خود را دو بار در روز تغذیه کنید. فقط برای حفظ کیفیت آب و جلوگیری از تغذیه بیش از حد، مقدار غذایی برای آنها بریزید که بتوانند در حدود دو دقیقه مصرف کنند.

آنها تقریباً هر چیزی را که به آکواریوم بیندازید می خورند. در طبیعت ، آنها به طور طبیعی جلبک ، بی مهرگان کوچک و لارو حشرات می خورند. در اسارت نیز غذاهای مشابهی برای تغذیه وجود دارد. راحت ترین گزینه خرید غذاهای خشک مانند پولکی و گرانول است. اینها ارزان و نگهداری آسان هستند ، به علاوه تقریباً در هر فروشگاه حیوانات خانگی یافت می شوند. با این حال ، بیشتر ارزش غذایی این مواد غذایی در طی فرایند تولید از بین می رود. ارائه یک رژیم غذایی متعادل و مغذی برای حفظ سلامت ماهی شما بسیار مهم است ، بنابراین هرگز فقط به آنها غذاهای خشک ندهید ، همیشه آنها را با مواد غذایی پر از مواد مغذی مکمل کنید. غذاهای زنده و منجمد روش های خوبی برای انجام این کار هستند و تمام ارزش غذایی آنها حفظ می شود. کرم خونی ، میگوی آب نمک و دافنی نمونه های خوبی هستند. اینها در تکرار رژیم غذایی طبیعی ماهی ردلاین نیز بهتر هستند. سبزیجات سبز راهی دیگر برای مخلوط کردن رژیم غذایی آنها است. می توانید قطعات کوچک مانند کلم بروکلی ، کدو سبز یا اسفناج را که در آشپزخانه خود باقیمانده خرد کنید. یک رژیم غذایی متنوع فقط ماهی شما را سالم نگه نمی دارد. این به نشان دادن رنگ های آنها نیز کمک می کند. غذاهای حاوی کاروتنوئیدها به ویژه در حفظ نشاط ماهی شما مفید هستند. فقط مقدار ماهی ردلاین خود را به اندازه ای تغذیه کنید که بتواند ظرف دو دقیقه به راحتی آن را به پایان برساند. این کار را دو بار در روز انجام دهید. قبل از اینکه فرصتی برای پوسیدگی و پایین آمدن کیفیت آب به شما برسد ، هر نوع غذا نخورده را حذف کنید.

ماهی ردلاین یا دنیسون بارب از یک بیماری خاص گونه خود رنج نمی برد. با این حال، آنها می‌توانند تمام بیماری‌های رایجی را که ماهی‌های آب شیرین را تحت تاثیر قرار می‌دهند، تجربه کنند. در واقع، ممکن است نسبت به بسیاری از گونه‌های دیگر به بیماری هایی مانند بیماری ایک حساس تر باشد. ایک بیماری است که بدن ماهی را به صورت لکه‌های کوچک سفید می‌پوشاند. این بیماری معمولاً نتیجه استرس و تغییرات شدید دمای آب است که ناشی از شرایط بد آکواریوم می‌باشد. ماهی ردلاین به زندگی در شرایط بکر طبیعت عادت کرده است. زیستگاه‌های طبیعی آنها در کوه‌های هند تمیز و با آب شفاف است. آنها تجمع زباله و کیفیت پایین آب در آکواریوم را تحمل نمی کنند. اگر اجازه دهید زباله‌ها انباشته شوند، باید با بیماری‌های مرتبط با مانند ایک مقابله کنید. مطمئن شوید که از یک سیستم فیلتراسیون قدرتمند استفاده می‌کنید و آب را به طور منظم تعویض می‌کنید. ضایعات و مواد غذایی باقیمانده را سیفون کنید. شما همچنین باید شن و بستر آکواریوم را به طور منظم تمیز کنید. انجام تمام این مراحل سطح آمونیاک و نیترات را پایین نگه می‌دارد که به ماهی شما کمک می‌کند از بیماری جلوگیری کند.

غذای ماهی رامیزی

غذای ماهی رامیزی ماهی های رامیزی همه چیز خوار هستند ولی در اصل انها گوشتخوارند و رژیم پروتئین را دوست دارند میتوان به انها پولکی ،کرم فشرده ، کرم خونی و سایر غذاهای اماده داد. همچنین انها را میتوانید با غذاهای زنده کوچک نیز تغذیه کنید یا از غذاهای با منبع گوشتی و پروتئینی مانند دل گاو و میگو نیز تغذیه کنید.

غذای ماهی زبرا رنگی

غذای ماهی زبرا رنگی گونه های وحشی ماهیان زبرا ، از لارو پشه ها، سخت پوستان کوچک ، کرم ها وجلبک ها تغذیه می ‎کنند اما با این حال گونه های اهلی این ماهیان که در آکواریوم نگهداری می ‎شوند ، دارای رژیم غذایی متنوعی هستند . هسته اصلی رژیم غذایی آن ها، پوسته با کیفیت است و همچنین می ‎توانید ماهیان زبرا خود را با سبزیجاتی نظیر کدو سبزو، خیار ، نخود فرنگی و اسفناج تغذیه کنید . غذاهای منجمد شده مانند کرم خونی و دافنیا نیز بهتر است هفته ای یک مرتبه به این ماهیان خورانده شود .

مقدار غذای مصرفی ماهیان زبرا بسته به تعداد و اندازه آن ها متفاوت است . به طور کلی این ماهی ها نیازمند تغذیه شدن در چندین وعده در طول روز به مدت 3 دقیقه می ‎باشند

غذای ماهی زردپر چیست

غذای ماهی زردپر چیست

ماهی زردپر ایرانی از خانواده بزرگ کپورماهیان است که در کشور ما دارای زیرگونه های متعددی میباشد.این گونه خاص دارای پراکندگی متنوعی در اقلیم های معتدل و سردسیری بوده و از سرچشمه رشته کوههای آرارات در شمال غربی و غرب رود عظیم ارس در استانهای آذربایجان غربی،شرقی واردبیل گرفته تا سرچشمه و مصب رود قزل اوزن از استان کردستان و زنجان و سرچشمه ها و تمامی رودهای جاری از فلات البرز که به دریای خزر منتهی میشوند و همچنین استانهای مازندارن،گیلان وگلستان و خراسان شمالی حضور داشته و قابل رویت است. قدمت دیرینه حضور و سیر تکامل این گونه ی بومی در ایران باعث گردیده ماهی زردپر یکی از باارزشترین ذخایر بیولوژیکی رودخانه های کشورمان بشمار بیاید و بی شک لقب طلای زرین رودخانه های ایران برازنده نام ماهی زردپر است! ماهی زردپر برخلاف ماهی کپور که خاستگاهش آبهای آرام و ساکن است ،در آبهای پرخروش و متلاطم با بستر سنگلاخی به تکامل رسیده است این ماهی به میزان اکسیژن و دبی آب و همچنین میزان املاح( بخصوص شوری و آهکی بودن آب) و تغییرات محیط زیستش بسیار حساس است

ماهی زردپر طی دوران رشد خود از جیره غذایی متنوعی برخوردار است،از بدو تولد تا یکسالگی به ترتیب جدول رشد از ریزمواد مغذی،فیتوپلانکتونها،زئوفلانکتونها، پلانکتونها،لاروها ،درشت کفزیان و نرمتنان و…تغذیه نموده و با افزایش جثه و وزن سختپوستان ، نوزاد خرچنگ ، قورباغه ،میگوها و بچه ماهی ها را شکار میکند و خصیصه شکار و رفتار تهاجمی نسبی این ماهی باعث شده از سایر خانواده کپور ماهیان متمایز گردد و با سیستمهای متنوع ماهیگیری محبوب مثل اسپینینگ طعمه مصنوعی و اسپینر و حتی فلای فیشینگ قابل صید باشد.

طعمه های مناسب برای صید این ماهی به ترتیب عبارتند از: کرم خاکی ، ملخ ، میگو و خرچنگ ، دل وجگر مرغ، جوشانده مخصوص زرد پر و……ولی بهترین طعمه برای صید ماهی زردپر کرم خاکی است اگر کرم خاکی در دسترس نبود دل مرغ را میتوان جایگزین کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.