استفاده از کارتریج لیزری جی اند بی در واکس ها کفش ها را براق تر میکند

تونر و کارتریج لیزری جی اند بی جوهر از ذرات پلاستیکی ریز، کربن و مواد رنگ‌زای سمی تشکیل شده‌اند که همگی چیزی نیستند که طبیعت به راحتی آن را تخریب کند. صدها سال طول می کشد، در بهترین حالت، قبل از اینکه کارتریج ها خراب شوند. در طول این مدت، جوهر یا تونر موجود در کارتریج می‌تواند به خاک یا آب اطراف نفوذ کند و آن را برای قرن‌ها پس از تحلیل رفتن کارتریج مسموم کند.

ما متوجه شدیم، 39٪ هستند که بازیافت می کنند، اما مشخص نکرده اند که آیا آنها کارتریج خالی را در یک سطل بازیافت معمولی می اندازند، کارتریج خود را دوباره پر می کنند یا آنها را به یک فروشگاه یا مقام دولتی می برند که بتواند آنها را به درستی بازیافت کند.

تعجب آور بود که چقدر نتایج برای پر کردن مجدد کارتریج ها (7٪) و بازیافت مناسب (7٪) کم بود.

از میان پاسخ دهندگان، 2 درصد کارتریج های خود را در یک سطل بازیافت استاندارد می اندازند. در حالی که آنها بهترین نیت را دارند، فرآیند مورد نیاز برای بازیافت کارتریج های چاپگر با پلاستیک، کاغذ یا فلز متفاوت است. مانند تلفن‌های همراه یا باتری‌ها، کارتریج‌های چاپگر باید به روش خاصی بازیافت شوند. می توانید از  وب سایت Planet Ark برای یافتن فروشگاه محلی خود استفاده کنید که کارتریج را برای بازیافت مناسب جمع آوری می کند. Planet Ark یک سازمان محیط زیست غیر انتفاعی است.


مشخص شد که وقتی از مردم می‌پرسیدند که کارتریج‌های خود را برای بازیافت کجا می‌برند، اکثراً ۴۶ درصد، کارتریج‌های خالی خود را دوباره پر می‌کنند. پر کردن کارتریج شما یک گزینه عالی است، به محیط زیست کمک می کند و مقرون به صرفه است، اما پر کردن مجدد چیزی نیست که همه شرکت های چاپگر از آن پشتیبانی می کنند .

محبوب ترین گزینه بعدی Office Works (18%) بود. جای تعجب نیست زیرا Officeworks برای تامین و ارائه پشتیبانی از لوازم التحریر و دستگاه های اداری بسیار شناخته شده است. چیزی که ممکن است ندانید این است که Officeworks بیش از 5 میلیون کارتریج چاپگر را جمع آوری کرده و به مدت 12 سال  عضو برنامه بازیافت Planet Ark بوده است. فروشگاه های دیگری که در این برنامه شرکت می کنند استرالیا پست، هاروی نورمن، JB Hi-Fi و The Good Guys هستند.

شوراهای محلی (1%) و کتابخانه ها (3%) هر دو درصد بسیار پایینی دارند. این ممکن است به دلیل عدم آگاهی از اینکه می‌توانید کارتریج‌های خالی خود را به آنجا ببرید یا صرفاً به این دلیل باشد که رفتن به فروشگاه بسیار آسان‌تر است.