انتخاب غذا برای ماهیان اکواریومی

در قفسه ها، عرضه غذاهای به اصطلاح مصنوعی معمولاً سرگیجه آور است. یافتن راه دور آنها آسان نیست و انتخاب مناسب برای ماهی هایمان سخت تر است. راهنمای سریع زیر به شما کمک می کند تا انتخاب خود را انجام دهید

غذاهای ماهی را از نظر سرعت شناور می توان به سه دسته تقسیم کرد:

شناور روی آب، بسیار آهسته فرو می رود

اینها بیشتر خوراک ماهی های ورقه ای هستند که به طور خاص برای ماهی هایی که برای تغذیه به سطح آب می آیند توصیه می شود. اکثر این ماهی ها به اصطلاح موقعیت دهان بالایی دارند که تغذیه آنها را در سطح آب آسان می کند. در زیستگاه بومی خود، آنها بیشتر حشرات ریز را که در آب می ریزند مصرف می کنند که صادرات ماهی قزل آلا جرو این دسته بوده است.

به آرامی غرق می شود

این دسته معمولاً شامل دانه های ریز دانه می شود. با پاشیدن روی سطح آب، پس از چند ثانیه شروع به فرو رفتن خوب و آهسته می کنند. برای بسیاری از ماهی ها، این حرکت محرک تغذیه ای را تحریک می کند تا “اشتها” بگیرد. بیشتر اوقات توسط ماهی های دهان وسط مصرف می شود که گلوله های در حال سقوط در آب را با سرعت زیادی می گیرند. انتخاب اندازه ذرات مناسب مهم است زیرا دانه های خیلی بزرگ توسط ماهی تف می کند.

بلافاصله غرق می شود

این خوراک‌ها به‌طور خاص برای ماهی‌هایی که در پایین زندگی می‌کنند یا ماهی‌هایی که به دنبال غذا در اطراف آن هستند طراحی شده‌اند. این یک غذای بزرگتر و پهن عدس شکل است که ماهی ها نمی توانند یکباره آن را بمکند، بنابراین اغلب ماهی ها اطراف آن را احاطه می کنند و با آن جشن می گیرند.

خوراک بچه ماهی

از نام آن می توان نتیجه گرفت که این دسته شامل غذاهای بسیار ریز می شود که ترکیب آن به رشد سریع و سالم ماهی انگز کمک می کند. نسبت ها و اغلب مواد مورد استفاده نیز با وعده های غذایی روزانه متفاوت است. معمولاً فرزندان به طور جداگانه نگهداری می شوند، این تنها غذایی است که باید دریافت کنند، اما اگر در یک استخر اجتماعی بمانند، می توان آنها را در کنار رژیم غذایی عمومی روزانه اضافه کرد.

ماهی قزل آلا

می‌توانیم بر اساس کالا هم دسته‌بندی کنیم، اما بیایید به این موضوع متفاوت نگاه کنیم! یک جعبه (یا کیسه) غذای ماهی در یک آکواریوم متوسط ​​50-60 لیتری تا 8-12 ماه دوام می آورد. یک غذای درجه یک 5-10 یورو در حال حاضر بسیار گران در نظر گرفته می شود. اگر یک سال به آن غذا بدهیم، هر روز فقط چند سنت در روز برای غذا دادن به ماهی گرانبهایمان هزینه می شود. من فکر می‌کنم ارزشش را دارد که ماهی‌هایمان را با غذای با کیفیت‌تر زیباتر و سالم‌تر کنیم.