بهترین زمان غذا دادن به ماهیان آکواریومی

این سوال در عنوان اغلب در ذهن ماهی داران تازه کار ایجاد می شود. البته نه بی دلیل چون عادت داریم روزی سه بار غذا بخوریم و حتی تنقلات این جا و آنجا بخوریم. آیا وقتی به ماهی‌هایمان خیره می‌شویم وقتی به آکواریوم نگاه می‌کنیم به آنها غذا می‌دهیم؟

چه وقت غذا بدهیم ؟

می خواهیم فوراً به این نکته اشاره کنیم که این کار را نمی کنیم! متأسفانه، با وجود اینکه ماهی‌های ما با بینی‌هایشان به شیشه فشار می‌آورند بالا و پایین شنا می‌کنند و غذای بیشتری را طلب می‌کنند، اما ما به شما اطمینان می‌دهیم که فقط یک یا دو بار در روز به آنها غذا می‌دهیم. دوستان زیر آب ما می توانند بسیار بیشتر از آنچه واقعاً نیاز دارند، غذا مصرف کنند. در نتیجه غذای سریع خورده شده نیز به سرعت تخلیه می شود.

این از چند جهت مضر است. چاقی در ماهی به همان اندازه که در انسان مستعد ابتلا به بیماری است. دلیل مهم دیگری که چرا نمی‌توانیم ماهی‌های خود را تا حد مرگ نوازش کنیم این است که با تغذیه بیش از حد به کیفیت آب آسیب می‌رسانیم. غذایی که در آب می افتد، احتمالاً هنوز هضم نشده است، بین سنگ ها گیر می کند و شروع به تجزیه می کند. می تواند باعث رشد جلبک شود، اما در موارد شدیدتر، زندگی ماهیان ما نیز به دلیل پوسیدگی ناگهانی غذای ماهی به خطر می افتد. بنابراین فقط به مقدار متوسط ​​غذا بدهید و مطمئن شوید که همیشه ماهی خود را در رژیم غذایی دقیق نگه دارید که صادرات ماهی قزل آلا رونق بسیاری داشته است!

اندازه گیری دقیق

تا زمانی که نتوانیم دوز دقیق را ارزیابی کنیم، ارزش آن را دارد که مقدار بسیار کمی را در یک زمان تجویز کنیم. اگر این ظرف در عرض چند ثانیه مصرف شود و یک تکه به زمین نرسیده باشد، اما تقریباً هر ماهی یک گاز گرفته باشد، کار ما خوب است. در این صورت کمی صبر کنید تا هر ماهی لقمه آخر را «بلع» کند و سپس می توانید کمی بیشتر بدهید. خودشه. از این مقاله می توانیم بفهمیم که چه نوع غذاهای خشک وجود دارد و هر نوع ماهی به چه نوع خوراکی نیاز دارد.

سوال بزرگ بعدی این است که چه زمانی. بهترین پاسخ به این موضوع این است که مهم نیست، هر وقت کمی وقت داشته باشیم جلوی آکواریوم بگذرانیم و این دنیای هیجان انگیز زیر آب را تحسین کنیم. با این حال، مشاهده جالب این است که ماهی انگز نیز حس زمان دارند و اگر هر روز در همان ساعت به آنها غذا بدهیم، پس از چند هفته متوجه می شویم که آنها در گوشه ای از آکواریوم منتظر خواهند بود. همچنین ارزش آن را دارد که قبل از هر بار تغذیه به مخزن ضربه بزنید. بعد از مدتی آنها به در زدن می آیند، مهم نیست چه زمانی غذا می دهیم.

ماهی قزل آلا

روزانه یا هفتگی‌؟

“آیا باید هر روز به ماهی ها غذا بدهم؟” همچنین یکی از سوالات متداول است. می توانید هر روز به آنها غذا بدهید، اما مهمتر از آن این است که ماهی ها روزه را خیلی خوب تحمل می کنند. بنابراین، اگر چند روز یا شاید حتی یک هفته را از دست بدهید (من به تعطیلات کوتاه‌تر در اینجا فکر می‌کنم)، آن‌ها به راحتی از طریق آن زنده می‌مانند. اگر می توانیم به جای خانم همسایه باید از دان ماهی نسبتا ارزان استفاده کنیم. این ابزارها حتی می توانند برای چندین فید در روز برنامه ریزی شوند و مقدار توزیع شده بسیار دقیق تر از آنچه همسایه ما قادر به انجام آن است خواهد بود.