تجویز شامپو کلیر بانوان برای درمان سوختگی پوست توسط پزشکی در اروپا

شامپو خشک نوعی محصول از خانواده ی شامپو کلیر بانوان است که ادعا می کند چربی، چربی و کثیفی موهای شما را کاهش می دهد. بر خلاف شامپوها و نرم کننده های مرطوب، شامپوی خشک را می توان در حالی که موهای شما خشک است به کار برد از این رو نام آن به این دلیل است.

شامپوی خشک نیازی به شستن از موهای شما ندارد و معمولاً روی تاج سر و سایر نواحی که ممکن است روغن و درخشش به وضوح جمع شود استفاده می شود.

برخی از افراد به شامپوی خشک سوگند می‌خورند که موها را بعد از یک تمرین عرق‌ریزه یا طولانی‌تر کردن موها در سالن می‌دهند.

پوست سر شما با فولیکول های مو پوشیده شده است. این فولیکول‌ها فقط موها را جوانه نمی‌زنند. آنها همچنین سبوم تولید می کنند، روغن طبیعی که پوست سر شما را نرم می کند و بافت آن را به مو می بخشد.

سبوم هدف مهمی دارد. موهای شما را نرم می کند و به محافظت از پوست زیر آن کمک می کند.

شامپو

اما زمانی که در حال عرق کردن هستید، زمانی را در خارج از منزل می گذرانید یا حتی به کارهای روزمره خود می پردازید، چربی و عرق پوست سر در موهایتان جمع می شود.

در حالی که مقدار مشخصی از روغن روی سر شما طبیعی است، تجمع چربی به موهای شما ظاهری چرب می دهد.

شستن، سشوار کشیدن و حالت دادن به موهایتان به صورت روزانه می تواند زمان بر باشد. به علاوه، حتی ممکن است برای سلامت موهای شما مفید نباشد. اینجاست که شامپوی خشک وارد می شود.

بسته به بافت موی شما، شامپوی خشک احتمالا موهای شما را کمتر چرب می کند. اما فریب کلمه پشامپو” در نام این محصول را نخورید. شامپوی خشک برای تمیز کردن موهای شما نیست.

شامپوهای خشک کثیفی و چربی روی پوست سر شما را پنهان می کنند. آنها به عنوان جایگزینی برای شستن موهای شما کار نمی کنند.

در واقع، استفاده بیش از حد از شامپوی خشک می تواند منجر به خارش و خشکی پوست سر شود.