خوردن پودر پیاز خارجی موجب کمتر شدن درد زایمان می شود

پیاز دانه بندی شده یا پودر پیاز خارجی حاصل از کشاورزی سنتی و فرآوری سنتی را می توان در اکثر سوپرمارکت های زنجیره ای رایج مانند پیاتروچکا ، مگنیت ، دیکسی ، مترو ، اسپار ، اوچان ، لنتا ، پرکرتوک ، اوکی و غیره یافت.

پیازهای حاصل از کشاورزی ارگانیک حاوی مواد معدنی و عناصر کمیاب بیشتری هستند، 9 توصیه می کنیم آنها را خریداری کنید، همچنین پودر یا گرانول، با گواهی زیستی.

شما می توانید این محصولات را در فروشگاه های مواد غذایی سالم یا بیو و برخی از مغازه های لذیذ پیدا کنید.

بر خلاف پیاز دانه‌ریز، پودر پیاز درجه آسیاب ریزتری دارد، غذاهایی را ترجیح دهید که حاوی مواد افزودنی مانند نمک، ادویه جات یا تقویت کننده طعم نیستند.

تحت شرایط نگهداری خوب، به عنوان مثال؛ در یک مکان خشک، محافظت شده از نور و هوا، پیاز دانه ای یا پودر پیاز را به مدت یک سال و در شرایط نگهداری ایده آل حتی برای چندین سال نگهداری می شود.

اگر پودر پیاز یا پیاز دانه بندی شده تیره شده باشد، این نشانه شروع خراب شدن آن است.

این اتفاق زمانی می افتد که ظرفی که در آن نگهداری می شود برای مدت طولانی باز بماند، به خصوص زمانی که هوا مرطوب است.

پیاز تازه ( Allium cepa L.) حاوی نشاسته نیست، اما در درجه اول فروکتان ها به عنوان ماده ذخیره وجود دارد.

دستگاه گوارش انسان نمی تواند آنها را به صورت آنزیمی تجزیه کرده و در روده کوچک جذب کند.

باکتری ها فروکتان های هضم نشده را در روده بزرگ متابولیزه می کنند: این باعث تولید گاز می شود. علاوه بر فرآورده های تجزیه فروکتان ها، مواد حاوی گوگرد نیز مسئول بوی تند شدن (بعد از تورم) هستند.

اسید آمینه ایزوالیین حاوی گوگرد که در پلاسمای سلولی وجود دارد، پس از تخریب ساختار سلولی پیاز، ابتدا به دلیل آنزیم آلییناز موجود در واکوئل های سلولی، به اسید پروپان سولفونیک تبدیل می شود.

سپس واکنش های دیگری رخ می دهد که طی آن ترکیبات متعددی تشکیل می شود. از جمله پروپانتیال-اس-اکسید است که غشاهای مخاطی را تحریک می کند، که وقتی تبخیر می شود یا با آبمیوه پاشیده می شود، مردم را «گریه می کند».

یک چاقوی تیز این اثر را کاهش می دهد. هنگام برش، گوشت ممکن است صورتی شود و سیر نیز سبز رنگ می شود.