سس خرما که برای بازیگر معروف دردسر ساز شد

شربت خرما و سس خرما سرشار از پتاسیم و منیزیم است. مصرف آن با یک فنجان شیر گرم در صبح و هنگام صبحانه می تواند سلول های عصبی شما را فعال کند. خوردن سس خرما می تواند مشکلات گوارشی را درمان کند و به باکتری های مفید روده کمک کند.

سس خرما تقویت کننده قلب است. سس خرما کلیه ها را سم زدایی می کند.

برای درمان گلودرد، تب و سرماخوردگی از سس خرما استفاده کنید.

برخی افراد از سس خرما در صبحانه خود استفاده می کنند که می تواند واقعا انرژی زا باشد. مصرف سس خرما به عنوان میان وعده نیز مفید است.

برخی افراد در تهیه حلوا به جای شکر از سس خرما استفاده می کنند. سس خرما به دلیل دارا بودن مواد مغذی مانند فیبر یا آنتی اکسیدان جایگزین مناسبی برای شکر است.

سس خرما به دو روش سنتی یا صنعتی درست می شود.

سس

در روش صنعتی، سس با حرارت دادن به میوه های رسیده مخلوط در آب تهیه می شود. میوه ها از نخل خرما به دست می آیند که با نام علمی Phoenix Dactylifera از خانواده Palmacea هستند.

در این روش خرما را در گلدان های بزرگ باز می گذارند و بر اساس وزن آن آب اضافه می کنند. مخلوط آب و خرما را حرارت می دهند تا جوهر خرما در آب حل شود.

مخلوط را حرارت می دهند تا به قوام مورد نظر برسد. در نهایت حرارت را قطع می کنند، سس را صاف می کنند و محصول نهایی را در ظروف پلاستیکی یا فلزی می ریزند. هر چه باقی می ماند به دام داده می شود.

خرما را در حوضچه های مخصوصی می ریزند که از سطح زمین 1 تا 1.5 متر ارتفاع دارند و مخصوص تهیه سس درست می شوند.

خرماها به دلیل گرانش به یکدیگر فشار می آورند و در این فرآیند سس ایجاد می کنند. سپس سس از سوراخی در کف استخر خارج شده و جمع می شود.

این نوع سس طبیعی است و به آن سس خرما طبیعی می گویند. همچنین حوض های سیمانی در زبان محلی «مدباسه» نامیده می شود.