غذای ماهی اسپیرولینا تروپیکال گلدفیش

اسپیرولینا نوعی جلبک سبز رنگ می باشد که در اقیانوس ها و دریاهای نمکی رشد می کنند جزء دسته باکتری ها هستند غذای ماهی جلبک اسپیرولینا که ماده اصلی آن همین جلبک است اغلب برای ماهیان گیاه خوار که در آب های شیرین زندگی می کنند استفاده می شود این غذای ماهی اسپیرولینا ترکیبی از اسپیرولینا و سیر می باشد که می تواند سلامت ماهیان آکواریومی و ماهی قزل آلا اسپانیایی شوند این جلبکها دارای مقادیر زیادی از کاروتن هستند که بر شادابی و درخشندگی پوست ماهی تاثیر گذار هستند علاوه بر اینها به بهبود عملکرد سیستم گوارشی ماهی و بالا بردن قدرت مقاوت ماهی در برابر بیماریها کمک می کند. بهتر است از این مکمل در روز دوبار به ماهیان خود بدهید تا تاثیر آن را در کوتاه مدت ببینید از دیگر ترکیبات این مکمل غذایی می توان به برنج، آرد گندم، مخمرها و پودر ماهی و میگو اشاره کرد .

بهترین دسته غذا های تروپیکال عبارت اند از :

1.از سری غذاهای شرکت تروپیکال Tropical Guppy tin 100ml تضمین رشد ماهی به دلیل وجود میزان بالای پروتئین و ویتامین‌های متعادل و عناصر کمیاب وجود نمک دریایی در غذا جهت ایجاد توازن اسید و باز در بدن ماهی افزایش تولیدمثل و باروری ماهی ها افزایش میزان بازماندگی بچه ماهی ها غذا گوپی تروپیکال ، حاوی اسپیرولینا حاوی ترکیبات گیاهی و فیبر تسهیل عملکرد مناسب دستگاه گوارش .

2. غذای سیچلاید های مالاوی تروپیکال (Malawi) این محصول که به صورت پولکی تهیه شده است، حاوی مقادیر بالایی از فرآورده های گیاهی (اسفناج، گزنه، اسپیرولینا، گندم و غیره) می باشد.

3 . Vitality&Color Granulat غذای گرانوله کامل ، با ارزش غذایی بسیار بالا و افزایش دهنده رنگ ؛ قابل استفاده برای همه ماهیان آکواریومی این محصول حاوی گرانول هایی با پروتئین بالاست که در کنار ترکیبات دیگر باعث ایجاد شادابی در ماهی شده و رنگ بدن ماهی را تقویت می کند.

خوراک گلدفیش :

گلدفیش ها در طبیعیت از جلبک ها ، گیاهان ، برگ ، ریشه گیاهان ، حشرات ، لاروها ، کرمها ، حلزون ، حتی ماهیان کوچک تغذیه میکنند . با این حال بسیاری از آکواریوم داران رژیم غذایی متنوعی ندارند . بسیاری از آکواریوم داران از مواد غذایی متنوع خشک و حجیم که دارای مواد معدنی و مخلوطی از ویتامین ها است استفاده میکنند . این مواد غذایی به اندازه کافی متعادل نبوده و فیبر کافی ندارند . اگر شما به طور انحصاری از مواد غذایی خشک استفاده میکنید باید انتظار مشاهده مشکلاتی از جمله یبوست و اختلال در کیسه هوا را داشته باشید . گلدفیش ها نیاز بالایی به سبزی های تازه ، میوه ها و مواد غذایی زنده مانند دافنی و میگو دارند . شما می توانید از مواد غذایی خشک استفاده نمایید اما نه به عنوان یک غذای اصلی . برای سالم نگه داشتن دستگاه گوارش شما نیاز به سبزی های فراوانی دارید . بسیاری از افراد به دلیل علاقه زیاد اقدام به غذا دهی فراوان میکنند . زیاده روی در تغذیه رایج ترین اشتباه صاحبان گلدفیش است . باید بدانید یک رژیم غذایی مناسب باعث روشن شدن رنگ گلدفیش خواهد شد ، فعالیت آنها بسیار بالا خواهد رفت و برای مدت طولانی زنده و سالم خواهند ماند .لیستی از مواد غذایی خانگی : ۱ : نخود فرنگی ( که به هضم غذا کمک میکند ) ۲ : کاهو ۳ : اسفناج ۴ : کدو ۵ : هویج ۶ : خیار ۷ : سیب ۸ : انگور ۹ : سیر ۱۰ : قطعه ای پرتقال ( برای تامین ویتامین c ) ۱۱ : برنج ۱۲ : کلم بروکلی ۱۳ : ذرت ۱۴ : لوبیا همیشه به یاد داشته باشید تمام سبزی ها و میوه های سخت باید کاملا پخته شوند و ریز ریز گردند .

غذای ماهی اسپیرولینا تروپیکال گلدفیش

غذای ماهی گرمابی

غذای ماهی گرمابی 1- خمیر نان : خمیر نان بهترین نوع طعمه ساخته شده از یک قرص نانی است که کمی بیات شده باشد. قسمت اسفنجی درون نان را خارج نموده و با اضافه کردن آب آن را خمیر می نمایند. خمیر را می توان ورز داده و به شکل گلوله هایی در آورد و بصورت مستقیم بر روی قلاب استفاده کرد. 2- اسفنج نان : طعمه خیلی نرمی است اما با این حال خوب است. مقدار کمی از اسفنجهای درون قرص نان را در می آوریم یک گوشه آن را فشار داده و از قلاب عبور می دهیم تا بتواند مدت زمان بیشتری بر روی قلاب دوام آورد. گوشتها : 1- سوسیس : سوسیس یکی دیگر از طعمه های خوب کپور می باشد. میتواند بصورت بودار و رنگی بوده یا با آرد ذرت آمیخته شود ، البته اگر خیلی چسبناک است. یادمان نرود که هرچه تنوع ادویه در سوسیس بیشتر باشد مجذوبتر خواهد بود. می توان آنها به صورت قطعات کوچک یا به شکل رول در آورده و به نحوی که قلاب در آن پنهان گردد ، آنها را به قلاب زد. 2- جگر : یک طعمه عالی است که سرشار از اسیدهای آمینه و پروتئین ها است. همچنین مزیت آن ارزانی آن است. می توان آن را بصورت مکعبی برش داد و بر روی قلاب استفاده نمود. جگر همچنین یکی از افزودنی های خوب در جوشانده ها محسوب می شود. بسیاری از ماهیگیران در سراسر جهان از آن استفاده کرده اند و نتایج خوبی نیز حاصل شده است. 3- فیله گوشت : فیله گوشت یک طعمه عمومی برای کپور ماهیان محسوب می شود. می تواند بصورت بودار و با افزودن رنگها و ادویه جات مورد استفاده قرار گیرد. در برابر نوک زدن ماهیهای مزاحم مقاوم خواهد بود. طریقه استفاده آن به اینصورت است که آن را به شکل مکعبی برش می دهند و بر روی قلاب مستقیما استفاده می نمایند. لوبیاها و نخودها : لوبیاها و نخودها از طعمه های عالی کپور ماهیان محسوب می شوند. خصوصا انواع بزرگ آن شامل : لوبیا قرمز ، نخود فرنگی ، لوبیا سفید ، لوبیا چشم بلبلی و دانه های گل آفتابگردان. طریقه مهیا کردن آنها همانند غلات می باشد فقط یادمان نرود که حتما بصورت نرم شده مورد استفاده قرار گیرد. دانه ها یا غلات : هر دانه ای میتواند هم بر روی قلاب و هم بصورت طعمه پاش مورد استفاده واقع شود. نمونه غلاتی که معمولا در صید کپور ماهیان مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از : شاهدانه ، گندم، ذرت، بلغور جو، ماش و غیر. غلات دست کم می بایست 72 ساعت خیسانده شوند و سپس بین نیم تا یکساعت جوشانده شوند. حال آنها را به در یک ظرف بدون منفذ انباشته تا پس از 1 یا 2 دو روز شروع به تخمیر شدن بنمایند و از آنها بویی شبیه به الکل به مشام برسد.

جوشانده ها : طعمه هاي جوشانده گلوله هاي نرم خميري شکلي هستند که در آب جهت سفت شدن جوشانيده مي شوند. آنها گزينه هاي تمام نشدني و ماندگار آماده اي را به وجود مي آورند اما يک خصوصيت منفي بارز و مشخص دارند که همان گراني اين محصولات در بازار می باشد. بهترين راه اقتصادي براي استفاده از جوشانده ها آن است که خود آنها را بسازيم. ترکيباتي که در جوشانده ها معمولا به کار مي روند عبارتند از : شير، تخم مرغ، آرد سويا، جوانه گندم، پروتئين هاي حيواني و گياهي و رنگهاي افزودني.

غذای ماهی فلاور اوشن فری

غذای ماهی فلاور اوشن فری 1. مگاهد غذایی عالی و یکی از برترین غذاها برای بزرگتر شدن هد فلاورهورن.

2.غذای c.p یکی از غذاهای خوب که میشود برای تغذیه معمولی برای فلاورهورن استفاده بشود و سیچلایدها.این غذا تا حدودی برای افزایش رنگ فلاورهورن هم خوب است .

3.تترا لوهان غذایی کامل و متعادل برای تغذیه روزانه و همچنین غذایی متوسط و خوب جهت تغذیه کمکی از لحاظ تقویت رنگ و هد.

4.غذای سوپر رد سین محصول شرکت ocean free یکی از غذاهای عالی و تایید شده برای رنگ و هد فلاورهورن میباشد.

5.غذای مخصوص فلاور هورن محصول شرکت آزو ( Azoo ).غذایی کامل و دارای فرمول خاص برای تغذیه روزانه. این غذا یکی از بهترین غذاها برای استفاده کردن در کنار مکمل ها میباشد.

6.غذای مخصوص فلاورهورن محصول شرکت اسپکتروم SPECTRUM . غذایی عالی و تایید شده و کمی کمیاب. برای رنگ و هد و سلامتی فلاورهورن.

7.غذای سوپر لوهان (super Luohan ) محصول شرکت اوشن فری یکی از غذاهای کمکی رنگ و هد فلاورهورن هست که استفاده مقاوم با غذاهای اصلی مثل بیومار و c.p و یا اسپکتروم میتواند تاثیر بسزایی در تقویت رنگ و هد فلاورهورن داشته باشد.

8.غذای هامپی هد ( Humpy Head ) محصول شرکت اوشن فری یکی از برترین غذاهای هد فلاورهورن میباشد.

9.غذای رنگ وایکینگ.این غذا به پر رنگ شدن رنگ فلاور خصوصا قسمت های قرمز بسیار مناسب هست. این غذا برای فلاور های زدزد بسیار پر کاربرد و مفید هست.

10.غذای گرند سومو رد ( grand somo red) یکی از غذاهای عالی جهت بهبود رنگ قرمز فلاورهورن. استفاده ی این غذا در کناره غذای گرند سوم و مخصوص رشد و هد برای فلاورهورن به خصوص از 1 سالگی به پایین تاثیر بسیار خوبی روی رنگ و هد و رشد فلاورهورن دارد.

11.غذای هد چمپ ( head champ ) غذایی برای تقویت هد و رشد فلاورهورن میباشد.این غذا نسبت به قیمت آن غذای بسیار مناسبی برای فلاورهورن و سیکلیدها میباشد. این غذا دارای 52 درصد پروتین میباشد. شما میتوانید این غذا را با غذاهای دیگر سیچلایدها مخلوط کنید و ترکیب خوبی درست کنید.

12.غذای گرند سومو قهوه ای مخصوص افزایش رشد هد و بدن فلاورهورن.

غذای ماهی نارنجی

غذای ماهی نارنجی حالی که ماهی های قرمز از سخت پوستان، حشرات، گیاهان و ماهی های کوچک در حیات وحش تغذیه می کنند، ماهی های قرمزی که به عنوان حیوان خانگی نگه داشته می شوند از غذایی که شرکت های تجاری برای ماهی قرمز ساخته تغذیه می کنند. شما می توانید رژیم غذایی ماهی قرمز را با نخود پوست کنده، سبزیجات پخته شده، میگو های آب شور و کرم لجن یا bloodworm (در آب هم زندگی میکند) تکمیل کنید. این مسئله که به نیاز های غذایی ماهی قرمز توجه کنید و بر اساس نیازش به او غذا بدهید بسیار مهم است. شما می توانید غذا های ماهی که به شکل پلت هست از مغازه های مخصوص تهیه کنید و به ماهی خود بدهید. نکته ی جالب در مورد ماهی های قرمز این است که ماهی ها تا زمانی که غذا باشد غذا می خورند پس حواستان باشد که آن ها زیادی غذا نخورند. چه غذا هایی می توان به ماهی قرمز داد؟ دانه های مخصوص ماهی که شامل کربوهیدارت بالایی باشد. سبزی های نیمه پز (سفید کردن سبزی: سفید کردن نوعی فرآیند پخت و پز است که در آن مادهٔ غذایی که معمولا یک سبزی یا میوه است در داخل آب جوش غوطه ور می‌شود و بعد از یک فاصلهٔ زمانی مشخص و کوتاه خارج می‌شود و در نهایت در داخل آب یخ یا در زیر آب سرد در حال جریان قرار داده می‌شود (شوک داده می‌شود) تا فرآیند پخت متوقف شود.) دافنی (کک آبی) لوبیا پخته شده کاهو کلم بروکلی به یاد داشته باشید که این غذا ها به عنوان تکمیل کننده رژیم غذایی هستند و باید در اندازه های کوچک به ماهی داده شود و غذای مخصوص ماهی را از فروشگاه های مخصوص یا جایی که ماهی می خرید، تهیه کنید. غذا هایی که صورت زنده هستند را نیز از فروشگاه های مخصوص تهیه کنید. در روز می توانید دو یا سه بار به ماهی قرمز خود غذا بدهید ولی غذای زیادی برای آن ها نریزید. غذا های پس مانده کیفیت آب را پایین می آورد و ممکن است باعث بیماری ماهی ها شود. غذا های پس مانده را فورا از تُنگ ماهی خارج کنید چون با فاسد شدن ممکن است گاز های سمی نیترات و آمونیاک تولید شود.غذاي ماهي نيز بايد در ظروف كاملاً دربسته و در جاي خشك، خنك و تاريك نگهداري شود. توجه به تاريخ مصرف غذاي ماهي، يکي از اصول اوليه خريد و نگهداري است. از غذاهايي که تاريخ مصرف آن گذشته است هرگز براي تغذيه ماهي استفاده نکنيد. ماهى قرمز بايستى با غذاهاى کم پروتئين و سرشار از کربوهيدرات شناور در سطح آب تغذيه شود. اين ماهي بايستى دو بار در روز و براي مدت يک تا دو دقيقه تغذيه شود. غذا دهى بيش از حد باعث انباشت مواد آلى و دفعى و در نتيجه مسموم شدن ماهى خواهد شد. از خرده‌هاي ريز نان يا حبوبات پخته شده يا زرده تخم مرغ مي‌توان به‌عنوان غذاي اين ماهي‌ها استفاده نمود.

غذای ماهی کالر ویدو

غذای ماهی کالر ویدو همه چیز خوار بوده و از انواع غذاهای خشک تا غذاهایی با منبع گوشتی را می خورد. می‌توانند از جلبک‌های تک‌سلولی، لارو حشرات، زئوپلانکتون‌ها و گیاهان عالی آبزی و یا حتی برخی نرم‌تنان تغذیه کنند. نحوه غذا گیری توسط ماهی نیز در ماهیان متفاوت است. رژیم غذایی آن‌ها شامل ماهی‌های کوچک، سخت پوستان، کرم‌ها و تقریباً هر چیزی که آلوده نباشد، می شود. دانه‌های ریز گرانول، قرص‌های خوراکی و پوسته‌ها. اما این ماهی‌ها سیب زمینی، نخود، کدو سبز، دانه‌های ریز لوبیا، سبزیجات و … را نیز می‌خورند. جلبک اسپیرولینا و اسفنج از جمله مواد غذایی معدودی هستند که غذای این نوع گونه ماهی است .

غذای ماهی گلدفیش

غذای ماهی گلدفیش ماهی گلدفیش به صورت غیرطبیعی پرورش می یابد و یک ماهی اصلاح شده ژنتیکی است که یعنی درواقع ژن های موجودات و ماهی های دیگر به آن ها اضافه شده است. این ویژگی باعث شده است درخشان تر و براق تر از دیگر ماهی ها باشند به همین دلیل طرفداران زیادی در بین ماهی های آکواریومی دارد. البته ناگفته نماند نگهداری از این ماهی آسان است اما باید به صورت مداوم او را چک کنید زیرا ممکن است در معرض بسیاری از بیماری ها قرار بگیرد. این ماهی زیبا و درخشان به خاطر دست کاری ژنتیکی حداکثر ۵ سال عمر می کند. غیر از ویژگی های شگفت انگیز این ماهی او را معمولا در آب های شیرین با دمای کنترل شده نگهداری می کنند همچنین در مواقعی مواد موجود در آب باعث می شود رنگ های این ماهی تغییر کند و زیباتر به نظر برسد. این ماهی جلوه خوبی برای آکواریوم شما ایجاد می کند اما فراموش نکنید که تغذیه نیز یک عامل مهم در سالم ماندن ماهی گلدفیش است. این ماهی از کرم ها، غذای ماهی پولکی و حشرات تغذیه می کند. تغذیه نیز امری مهم در نگهداری این نوع ماهی است که از اهمیت بسیاری برخوردار است.