غذای ماهی خشک شده خانگی طبیعی کوچک + قیمت خرید، خواص، کاربرد و مصارف

همان طور که احتمالا بسیاری از شما می دانید آبزیان و خصوصا ماهیها ساختار بسیار پیچیده ای دارند به نحوی که برخی از این جانوران گیاه خوار و بعضی از آنها گوشت خوار هستند البته نوع سومی هم وجود دارد که لجن خوار هستند این دسته عموما به خوردن جلبکهای آلواریوم اکتفا می نمایند که می تواند برای آکواریوم شما بسیار مفید باشد

ادامه به این خواص غذای ماهی و مزایا بپردازیم به همین منظور از شما دعوت می کنیم تا به ادامه مطالب توجه کنید. ماهی متوتا و ساردین به عنوان دو نوع از بهترینت ماهیهای خشک مصرف مردم کشورمان شناخته می شوند که که در آبهای جنوب کشور پرورش داده می شوند این ماهیهای خشک شده به عنوان یکی از مکملهای غذایی بسیار مقوی در کنار غذای شما می تواند به طور متوسط برای هر 100 گرم مصرف تا 52 گرم به شما پروتئین برساند که نشان دهنده ارزش غذایی بالای این مواد غذایی است.

از آنها به عنوان مکمل خوراک دام و طیور می باشد. در واقع این ماهیهای خشک شده به سبب داشتن مقادیر بالایی از پروتئین و ویتامینهای بسیار مفید برای افزایش رشد شاخص توده بدنی دامها می تواند به عنوان یکی از اساسی ترین غذاهای دام و طیور در کنار وعده های غذایی شان مورد استفاده قرار گیرد.

البته این فرآیند به همین سادگی هم نیست چرا که پس از فرآیند جداسازی درصدهای مختلف غذای ماهی خشک شده این اتفاق می افتد در واقع غذاهایی که درصد خلوص بالاتری نسبت به سایر نمونه ها دارند معمولا به عنوان وعده های غذایی آبزیان از جمله ماهیهای پرورشی استفاده می شوند و خلوص متوسط و پایین نیز به ترتیب به دامها و طیورمرغداری ها خواهد رسید.

غذای ماهی خشک شده خانگی طبیعی کوچک + قیمت خرید، خواص، کاربرد و مصارف

خرید و فروش غذای ماهی خشک شده

خرید و فروش غذای ماهی خشک شده به مقدار 20 درصد حاوی آرتمیا، دافنی و کرم خونی است که به صورت پولک شده و یا گرانولی به مصارف این ماهیها می رسد البته در صورتی که ماهیهای شما نیز به مکمل غذایی نیز داشته باشند شما می توانید در هفته به طور میانگین تا سه وعده از جلبکهای دریایی NORI به استفاده نمایید این مکملها به سبب داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده، پروتئینهای طبیعی و مقادیر بسیار بالایی از ویتامینهای گروه B می تواتند توانایی و قدرت مضاعفی را به آبزیان شما رسانده و در رشد و مقاومت ایمنی آنها نسبت به بیماری‌های مختلف تاثیر شگرفی داشته باشند.

غذای ماهی خشک شده عمده

غذای ماهی خشک شده عمده

این خوراکها البته گاهی اوقات با آرتمیا که نوعی جانور تک سلولی بسیار ریز می باشد ترکیب می شود که می تواند تاثیر بالایی در رشد سریغ لاروهای ماهیهای تزئینی، بچه ماهی قزل آلا و لجن خوار داشته باشد البته در صورتی که شما غورباغه نیز نگهداری می کنید باید خدمت تان عرض کنیم که می توانید از ترکیب غذاهای گیاهی و جانوری برای پرورش بهتر و رشد سریعتر آنها در مدت زمانی کوتاه تری استفاده نمایید.

غذای ماهی خشک شده طبیعی

غذای ماهی خشک شده طبیعی شده و تولید مثل می نمایند در واقع اگر قصد دارید تا از این خوراک برای تغذیه ماهیهای آکواریومی خود استفاده کنید لازم است تا یک برگ کاهو را داخل یک ظرف پر از آب قرار داده و یک سنگ هوا را داخل آن قرار دهید تا شاهد رشد سریع و تکثیر حداکثری آنها در مدت زمان کوتاهی باشید. غذای ماهی خشک شده کوچک مهم ترین اولویت و فاکتور در پرورش ماهی قزل آلا توجه به تغذیه و البته میزان آنهاست چون بیشترین تاثیر را در رشد آنها و باروری شان به جا خواهد گذاشت به همین منظور برای گرفتن بهترین نتیجه لازم است تا از غذای ماهی خشک شده کوچک نیز در وعده های آنها استفاده نمایید در واقع اگر مایل به استفاده و تهیه این خوراک برای ماهیهای خود هستید باید بدانید که نمونه های تر آنها باید رطوبتی بین 45 تا 75 درصد را داشته باشند تا بتوانند تاثیر خود را در مدت زمان کوتاهی نمایان سازند با این ما پیشنهاد می کنیم که سعی کنید تا حد الامکان ترکیب خود را بالانس نموده و کیفیت آن را یکدست کنید تا موجب رشد ناهمگن ابزیهای خود نشوید.

پخش و عرضه غذای ماهی خشک شده

پخش و عرضه غذای ماهی خشک شده انواع غذا های ماهی به طور کلی غذاهای ماهیان آکواریومی به سه دسته تقسیم می شوند:

غذای خشک:

این غذا ها با منشا گیاهی و جانوری در انواع و اقسام مختلف تهیه شده و در بازار است. این غذا ها برای کسانی که وقت چندانی برای تغذیه ماهیان خود ندارند یا دسترسی به غذای زنده ندارند بسیار عالی است. البته بچه ماهیان در سالن های تکثیر وقتی به سن خاصی ( حدودا 3-4 هفتگی ) می رسند می توان به وسیله غذا های خشک بالانس شده تغذیه نمود. غذا های خشک در اشکال پودر، پلت، قرص، گرانول، پولکی و یا محلول های مکمل وجود دارند .

در سالن های تکثیر بهتر است از غذای خشکی استفاده کنید که دارای برچسب آنالیز شیمیایی باشد. پودرهای غذایی بهترین غذا برای نوزادان به حساب می آیند. غذاهای پلت مخصوص ماهی قزل آلا تهیه می شود اما برای ماهیان آکواریومی نیز جذاب و مغذی است. بایستی با توجه به سایز دهان ماهی انتخاب شوند، زیرا ته نشین شدن و سفید شدن آن ها در کف دیگر جذابیتی برای ماهیان نداشته و باعث کاهش کیفیت آب می شود.

بهترین غذای پلت غذایی ست که با وارد شدن به آب در کف باز نشده و در آب پخش نشود. غذای پولکی در حال حاضر از بین غذا های پلت موجود، غذای انرژیENERGY، بیومار BIOMAR و بتا BETA به جهت جیره بندی قوی و جذابیت برای ماهیان، بهترین هستند که اغلب در سالن های تکثیر از غذای بیومار استفاده می گردد.

قرص ها معمولا برای تقویت ماهیان و یا سرعت بخشی زایمان ماهیان زنده زا مصرف می شوند. اگر از غذای پولکی استفاده می کنید بایستی از ظرف غذادهی شناور که به صورت مخروط یا چهارچوب است بهره ببرید تا غذا در کل سطح آب پخش و از دسترس ماهیان خارج نشود.

دسته دیگری از غذا های خشک به نام غذا های فریز شده وجود دارد که به طور تازه از طبیعت صیده شده و فریز می شود. از این دسته می توان به بیوماس آرتیمیا، دافنی، توبیفکس، کرم خونی و لارو پشه سیاه اشاره کرد. غذاهای زنده با وجود این که غذا های خشک بیش تر در دسترس اند اما غذا های زنده کیفیت بالایی داشته و در رشد و نمو ماهیان و مخصوصا در کاهش طول دوره پرورش موثرترند. تغذیه ماهیان مولد با غذای زنده برای رسیدگی جنسی قبل از تخم ریزی یک اصل است.

غذای های زنده بر اساس محل تهیه به دو گروه عمده تقسیم می شوند. غذاهای زنده آبزی این موجودات معمولا از برکه های آبی تهیه می شوند و با یک تور مناسب و چند ظرف درب دار قابل صید هستند. این گروه عبارتند از: دافنی از غذا های بسیار مناسب برای ماهیان آکواریومی به حساب می آید. در آب های حاوی مواد آلی در حال تجزیه مشاهده می شود. دافنی قرمز مورد نظر است. دافنی بدنی مدور با نیم رخ بیضی دارد با طول 1-3 میلیمتر برای ازدیاد آن ها باید تعدادی از آن ها در یک ظرف پر از آب قرار داده و یک برگ کاهو در آب انداخته و تکه ابری روی آن قرار داد تا باعث تجزیه سریع تر کاهو و مصرف توسط دافنی ها شود. قرار دادن یک سنگ هوا برای تکثیر آن ها بهتر است. دمای 15-20 درجه مورد نیاز است. لارو پشه این لارو ها نوزادان پشه هایی هستند که در آب های راکد و برکه ها تخمک ریزی نموده اند.

لارو ها به وسیله دمشان در سطح آب آویزان می شوند. قبل از این به 5 میلیمتر برسند بایستی صید شوند. توبیفکس کرم های قرمز نخی شکل در کف آب های راکد هستند که در شرایط بی هوازی رشد می کنند. قبل از مصرف بایستی به خوبی شسته شوند. غذای ماهی توبیفکس آرتمیا این موجود در بین آکواریوم داران به نام تخم میگو معروف است. تنها جاندار موجود در دریاچه بسیار شور ارومیه است. آرتمیا هم به صورت فله و هم به صورت بسته بندی در بازار عرضه می شود. آرتمیای فله معمولا درصد هچ پایینی دارد و تهیه آن توصیه نمی شود. بهترین تخم میگوی موجود در بازار آرتمیا فرانسیسکانا است که در بسته بندی شرکت صیدانه پرور عرضه می شود.

کنترل کرد. غذای کرم سفید مخلوط تفاله چغندر، سیب زمینی و هویچ همراه سبوس گندم و آرد است که پخته شده باشد. روی سطح خاک سه شیار ایجاد نموده و غذا را در آن بریزید. به این ترتیب کرم ها بالا می آیند و می توان آن ها را صید و مصرف نمود. سایر غذا ها برخی غذاهای دیگر وجود دارند که به صورت تازه مصرف می شوند مانند جگر گاو، جگر گوسفند، دل گاو، دل مرغ و ماهی کلیکا. جگر گاو به علت در صد پروتئین پایین غذای کاملی نیست به علت داشتن ویتامین های زیاد در ردیف غذا های مکمل قرار دارد. مواد موجود در آن عبارتند از 3% چربی، 2.5% مواد قندی، 20% پروتئین، 71% آب. جگر گوسفند ویتامین های موجود در آن از جگر گاو کمتر است و چون چربی و گلیکوژن بالا دارد اگر به نتهایی مصرف شود موجب مرگ و میر می شود. مواد موجود در آن چربی 9%، قند5%، پروتئین23% دل گاو : ارزش پروتئین و ویتامین های آن کم است چون عضلانی است اما در ماهیان گوشتخوار بزرگ جثه محبوبیت خاصی دارد و رشد مطلوب را ایجاد می کند. 20% چربی، 16% پروتئین کلیکا ارزش پروتئین بالایی دارد و در صورت مصرف با جگر گاو رشد بالایی را موجب می گردد. مواد موجود : 3.5% چربی، قند0.5%، پروتئین16.1% این غذا ها 2-3 بار باید چرخ شوند یا در مولینیکس کاملا ریز شوند تا قابل مصرف برای نوزادان گردند. از جهت این که به این شکل آب را کدر می کند باید فقط به مقداری ریخته شود که همانجا مصرف شود و چیزی باقی نماند. برای ماهیان بزرگتر به صورت تکه شده می توانید مصرف کنید.

خرید غذای ماهی قرمز

خرید غذای ماهی قرمز وقتی صحبت از غذای ماهی می شود، غذاهای خشک شده محبوب ترین هستند. و با دلیل موجه… غذای خشک نه تنها ارزان ترین نوع غذای ماهی موجود است، بلکه در انواع دستور العمل های مختلف نیز وجود دارد. فرقی نمی‌کند که ماهی شما ترجیح می‌دهد حشرات یا ماهی‌های دیگر (گوشتخوار)، گیاهان (گیاهخواران) یا هر دو (همه‌خواران) بخورد، زیرا غذای ماهی خشک شده برای رفع هر نیازی وجود دارد.

اوه، و آنها همچنین رایج ترین غذای موجود هستند. در واقع، می توانید وارد هر فروشگاه ماهی شوید و تضمین کنید که آنها غذای خشک شده در قفسه دارند. آخرین مزیت این است که غذای ماهی خشک شده به خوبی حفظ می شود. هنگامی که به درستی ذخیره می شود، بسیاری از غذاهای خشک شده ماهی سال ها قبل از انقضا در قفسه باقی می مانند. همانطور که از نام آن پیداست، غذاهای خشک باید خشک نگه داشته شوند. در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت به سرعت خراب می شوند و فابل استفاده نخواهد بود.

غذای رشد ماهی برای گلدفیش و ماهی قرمز و تمام ماهیان گیاهخوار مناسب بوده و جهت رنگ گرفتن ماهی و رشد ماهی ها شناخته شده است. غذای کافی ، مناسب و به موقع در رشد ماهی ها تاثیر بسزایی دارد.

غذای ماهی را می‌توان از فروشگاه های معتبر و دامپزشکی ها تهیه نمود.

خرید غذای ماهی گوپی

خرید غذای ماهی گوپی ماهی گوپی ، ماهی آکواریومی آب شیرین است که به سادگی قابل تکثیر و نگهداری است. داشتن ظاهر زیبا و تکثیر آسان مورد علاقه ی عموم می باشد. ماهی گوپی (Poecilia reticulata)، ماهی آکواریومی آب شیرین توسط رابرت جان گاپی(Robert John Guppy) در سال ۱۸۶۶ شناسایی شد. گوپی گونه‌ای از ماهی مولی و از تیره رنگین ماهیان است. منشاء اصلی این ماهی ونزویلا، ترینیداد، شمال برزیل و گینه بوده و طول گوپی ها در ماهی های ماده به ۶ سانتی‌متر و در ماهی‌ های نر به سه سانتی متر می‌رسد. ماهی های نر همیشه مواظب ماده‌ ها بوده در هر فرصتی اسپرم خود را به آن‌ها منتقل می نمایند در حاصل یک بار انتقال ممکن است شش بار تخم ها را بارور کنند.

جدول غذای ماهی قزل آلا

جدول غذای ماهی قزل آلا جدول ارزش غذایی ماهی قزل آلا خام تشکیل دهنده اصلی مقدار در100 گرمانرژی (کالری)148 کیلوکالری کربوهیدرات0.00 گرم پروتئین20.77 گرم چربی6.61 گرمآب71.42 گرم فیبر0.00 گرم قند0.00 گرم کلسترول58.00 میلی گرم ویتامین های ماهی قزل آلا خامنام ویتامین مقدار در 100 گرم ویتامین A17.00 میکروگرم ویتامین D3.90 میکروگرم ویتامین E0.20 میلی گرم ویتامین K0.10 میکروگرم ویتامین C0.50 میلی گرم ویتامین (B1)0.35 میلی گرم ریبوفلاوین (B2)0.33 میلی گرم نیاسین (B3)4.50 میلی گرم کولین (B4)65.00میلی گرم پانتوتنیک اسید (B5)1.94 میلی گرم ویتامین B60.20 میلی گرم فولات (B9)13.00میکروگرم ویتامین B127.79 میلی گرم مواد معدنی ماهی قزل آلا خام

نام ماده معدنی مقدار در 100 گرم کلسیم43.00 میلی گرم آهن1.50 میلی گرم منیزیم22.00 میلی گرم فسفر245.00 میلی گرم پتاسیم361.00 میلی گرم سدیم52.00 میلی گرم روی0.66 میلی گرم مس0.19 میلی گرم منگنز0.85 میلی گرم سلنیم12.60 میکروگرم