معرفی انواع غذای ماهی

در گذشته، آیا تا به حال مقصر بوده اید که به همه ماهی های خانگی موجود در مخزن خود مقداری تکه غذا داده اید و از آنجا دور شده اید؟ شما مطمئنا اولین نفر نیستید! اما آیا می دانستید که تغذیه ماهی به اندازه تغذیه خرگوش ها، پرندگان، گربه ها و سگ ها مهم است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

انواع غذا

ذخایر ماهی شما باید همیشه شامل یک غذای ماهی باکیفیت باشد… زیرا گاهی اوقات تکه ها باعث برش نمی شوند! اولین قدم برای تشخیص اینکه بهترین غذا برای ماهی های آکواریومی شما چیست این است که بفهمید آیا آنها همه چیزخوار یا گوشتخوار هستند یا خیر. یا گیاهخوار – همه ماهی ها متفاوت هستند. شما همچنین باید بفهمید که آیا ماهی شما از نوع بالا، متوسط یا پایین است، زیرا این امر بر بافت غذایی آنها تأثیر می گذارد. هنگامی که متوجه شدید که ماهی حیوان خانگی شما باید از چه نوع رژیم غذایی استفاده کند، طیف وسیعی از غذاهایی که می توانید به عنوان بخشی از منابع مخزن ماهی خود در نظر بگیرید. هر زمان که به ماهی ها غذا می دهید، به یاد داشته باشید که بیش از حد غذا ندهید و فقط به اندازه کافی غذا بدهید که آنها بتوانند ظرف سه تا پنج دقیقه بخورند و در مورد رونق صادرات ماهی قزل آلا نیز صحبت خواهیم کرد!

غذای خشک

شاید برخی از پرجمعیت‌ترین انواع غذای خشک موجود در بازار، تکه‌های ماهی و چیپس برای حذف رطوبت و اطمینان از ماندگاری طولانی پخته می‌شوند و حاوی مواد مغذی کلان، عناصر کمیاب و ویتامین‌ها هستند تا ماهی شما را به خوبی شنا کند. مارک ها طوری فرموله شده اند که آب مخزن شما را کدر نکند و منجر به کیفیت بهتر آب شود و در انواع ماهی های گرمسیری موجود است. آنها برای گونه های ماهی مانند ماهی طلایی، سیکلید، ماهی بتا و انواع ماهی های گرمسیری مناسب هستند.

پولک ها برای ماهی هایی که از بالا تغذیه می کنند – یعنی ماهی هایی که برای تغذیه به سطح آب شنا می کنند – و همچنین برخی از گونه های تغذیه کننده میانی مناسب هستند. با این حال، تردها کمی سنگین‌تر هستند و برای ماهی‌های تغذیه‌کننده میانی و پایینی مانند تترا، گورامیس و فرشته‌ماهی مناسب هستند و آنها را به غذای اصلی ماهی‌های استوایی تبدیل می‌کنند. تترا برای انواع گونه های ماهی انگز از جمله سیکلید و بتا چیپس درست می کند.

غذای ماهی

طعمه ماهی کپور

چیپس ها و گرانول ها

چوب ها، گلوله ها و گرانول ها برای ماهی های با تغذیه متوسط و پایین مانند پلکو، کوریدورا و لوچ مناسب هستند. گونه های شناور در میان ماهی های برکه ای بسیار محبوب هستند، به ویژه کوی، که برای خوردن وعده غذایی خود به سطح آب شنا می کنند. مانند بسیاری از گلوله های غذای ماهی خشک، چوب ها و گرانول ها پخته می شوند تا رطوبت را از بین ببرند و به ماندگاری بیشتر آنها حتی از تکه ها و چیپس ها در بسته بندیشان کمک کنند.

این غذاهای خشک متراکم‌تر نیز با سرعت کمتری نسبت به فلکه و چیپس تجزیه می‌شوند، به این معنی که کمتر آب مخزن آکواریوم شما را کدر می‌کنند و برای ماهی‌هایی که ممکن است آهسته‌تر تغذیه کنید مناسب هستند.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.